بازاریابی در فضای مجازی علاوه بر فراهم آوردن شرایط مساوی تبلیغات، به کاهش هزینه ها کمک می کند. هزینه هایی ناشی از چاپ پوستر , بیلبورد و به روز رسانی اطلاعات نیز کمک می کند. و همچنین در ضریب نفوذ استفاده از اینترنت در سطح جامعه هم اثر گذار خواهد بود. اما اینکه چگونه از فرصت تبلیغات در فضای مجازی به نحوه درست استفاده کنیم به مهارت کاربران بر می گردد.

راه های متنوعی برای اینکه بتوانیم از طریق اینترنت بازاریابی کنیم وجود دارد.  تقریبا همه ما با تبلیغات سایت های مختلف که مورد بازدید ما قرار دارد، مواجه شده ایم.

این روش یکی از روش های متداول تبلیغات و بازاریابی اینترنتی می باشد که مانند نصب تبلیغات بر روی دیوار های شهر است.
بدین صورت که ما تبلیغات خود را از طریق یک عکس ،متن، فایل چند رسانه ای بر روی سایت های پر بازدید قرار می دهیم. دیگر اینکه با طراحی سایت شخصی و بهینه سازی سایت بتوانیم آن را به مرحله عمل برسانیم.

بازاریابی فضای مجازی

باید توجه داشته باشید که در کنار طراحی سایت باید به معضل سرعت اینترنت در ایران نیز توجه کرد. چرا که مشکل سرعت باعث شده است که تا حدودی از محبوبیت فضای مجازی اینترنتی در ایران کاسته شود. چون در ساعات اوج ترافیک یا در دوره هایی خاص سرعت اینترنت کاهش می یابد. کاربر شما آنقدر اذیت می شود که عطای وب سایت یا وبلاگ شما را به لقای آن می بخشد! و بالطبع همه وب سایت های ایرانی قسمتی از ترافیک خود را به این دلیل از دست می دهند.

 

استفاده از گرافیک حجیم و تبلیغات گرافیکی چشمک زن عجیب و غریب باعث می شود که به سادگی قسمتی از مشتریان خود را از دست بدهید. در حالیکه از این تبلیغات انتظار درآمد بیشتری داشتید! به یاد داشته باشید همه مشتریان شما دارای اینترنت باند پهن نیستند. یا بعضی از آنها هم که اینترنت مثلاً سرعت بالا دارند در عمل سرعت دسترسی شان به اینترنت از استاندارد های جهانی بسیار پایینتر است. این مشکل به خصوص در شهر های کوچک بیشتر رخ می نماید. پس وب سایت خود را باید به گونه ای بهینه سازی کنید که در کمترین زمان ممکن صفحاتش لود شوند.

جدا از طراحی وب، می توان در ساخت کانال‌های اجتماعی و درگیر کردن مخاطبان از صفحات اجتماعی کمک گرفت. این کار با ساخت پروفایل هایی در شبکه های اجتماعی انجام می شود. و به شما کمک می کند تا مخطبان بیشتر را جذب کنید و تاثیر گذاری بیشتری رو آنها داشته باشید.

 

بازاریابی فضای مجازی

تحقیقات جدیدی در این خصوص وجود دارد که به کاربران کمک می کند تا در تبلیغاتشان درشبکه های اجتماعی موفق تر باشند . این تحقیقات نشان می دهد استفاده از تبلیغ کلمه ای تنها ۱۰% به پیشرفت و جذب مشتری کمک می کند؛ ولی ترکیبی از تصاویر و نقل قول تا ۶۵% تاثیر گذار خواهد بود. چرا که افراد معمولا علاقه بیشتری به دیدن تصاویر در تبلیغات دارند و ذهن آنها درگیر فرایند های دیداری می شود.

معمولا در صفحات اجتماعی از جمله توئیتر پست هایی که به همراه عکس هستند ۱۵۰% بیشتر از پست های دیگر بین افراد منتشر می شود. حتی در این خصوص ساخت یک ویدئوی تبلیغاتی نیز پیشنهاد می شود. چرا که ۸۵% افراد علاقه دارند کالایی که را به صورت آنلاین خریداری می کنند در یک ویدئو بسیار کوتاه مشاهده کنند.

همچنین راه کار دیگری که برای تبلیغات در فضای مجازی پیشنهاد می شود تبلیغ کالا و خدمات به کمک ایمیل است. این روش می تواند بسیار کارساز باشد به شرطی که به شیوه ای صحیح انجام شود.

برای تاثیر گذاری تبلیغات به این روش باید به جای فرستادن تعداد زیادی ایمیل به انواع و اقسام مخاطبین، به تعدادی از افراد که می توانند شما را به مقصود مورد نظرتان برسانند ایمیل زده شود. یعنی باید بازار هدف را پیدا کنید. محتوای ایمیل نیز باید جذاب و مختصر باشد. این امر می تواند برای مخاطب انگیزه ی بازدید از سایت شما را ایجاد کند.

اولین چیزی که در ایمیل جلب توجه می کند موضوع ایمیل است و فرد با توجه به آن تصمیم می گیرد که آیا آن را باز کند یا خیر. بنابراین باید موضوعی انتخاب نمایید که مشتری شما را ترغیب نماید. برای این منظور باید خود را جای مشتری بگذارید و ببینید چه نیازی دارد؟ چه مشکلی دارد که به دست شما حل می شود؟ یا در یک کلام بهترین خدمتی را که به او می توانید ارائه دهید چیست؟ آن را در موضوع ایمیل مشخص نمایید.

البته زمینه ی تبلیغات در فضای مجازی بسیار گسترده است. تنوع در انواع تبلیغات، هم از نظر مدل های مختلف تبلیغاتی و هم چگونگی استفاده از هر مدل، بسیار فراوان است. در پست های بعدی سایر روش ها را نیز بررسی خواهیم کرد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.*